Då var snön här också...

Idag blev det uteritt i snöblåsten. Jag o Eddy tränade på att gå först... Cattis o Playson var med också. Eddy bråkade lite med backningar och lite studs med frambenen men efter ett tag gick det bra. Jag är så jävla feg som inte vågar säga till honom på skarpen. Tur att Cattis kan säga till mig så jag kan säga till honom. Sen skötte han sig skapligt. Det är så irriterande att han bara är dum, att han bara testar.
Var ganska genomfrusen när vi kom tillbaka, men Eddy såg ganska nöjd ut ändå. Tror han tycker om att komma ut.

Red dressyr på banan i torsdags (igår fick han vila för då var det fira pappa som fyllt år). Det gick riktigt riktigt bra. Han hade jättefint steg, var helt underbar på slutet.

I onsdags var Bettan och gav Geifa behandling (typ massage). Jag har funderat på att det kan vara en bra idé för Eddy eftersom han varit spänd under lång tid och antagligen samlat på sig massa spänningar och fått lite knutor mm. Bettan kände på honom och han reagerade direkt på korset. Vi bestämde att hon ska komma på tisdag.

Efter att jag hade ridit i torsdags så reagerade han inte på ryggen (vilket han gjorde innan ridpasset), tror detta beror på att spänningarna släpper efter han har rört sig och fått en genomkörare. Tror alltså inte att han har "ryggproblem" eller nåt. Men massage och behandling av Bettan tror jag bara är bra för honom.

Häromdagen satte jag mig utanför Eddys box, öppnade boxdörren och satte mig och putsade alla hans träns och tvättade alla bett. Han var med hela tiden och myste och gosade. Han lärde sig också att det var riktigt kul att dra av mig mössan och kasta iväg den! När han kom på att det var riktigt roligt och att han fick mig att skratta ville han inte sluta göra det. Han är sååå söt!

Längtar tills julafton när han kan få alla julklappar! =o)

Kommentarer
Postat av: Fredruck

2011-12-17 @ 23:12:19
Postat av: Fredruck

Haha han är lite rolig han :D



Kramar

2011-12-17 @ 23:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0