Och sen var snön borta igen...

Usch, vad trist det har varit med snö. Inga snösulor är påsatta än och när det ligger runt 0:an och är blasksnö så blir det skapligt packat under fötterna på Eddy. Har varit trist att inte kunna rida. Men nu är det borta igen och det är helt underbart att rida =o) Eddy har varit helt underbar sista dagarna.

I tisdags kom Bettan och gav Eddy behandling. Jag har ju märkt att han varit spänd länge (ända sen han kom till mig) och jag ville att Bettan skulle kolla så spänningarna inte gjort att han fått ont någonstans. Det blev en skum överraskning när jag upptäckte att Bettan inte bara är behandlare utan även hästpratare. Hon berättade saker som Eddy berättade för henne som det inte finns en chans i havet att hon skulle kunna veta. Först tänkte jag att "Hoppsan, druckit lite mycket idag..." men ju mer hon behandlade ju mer berättade honom om honom. Tycker att jag och Eddy har fått en helt annan relation sen Bettan var där. Helt otroligt! Jag har fått en helt annan syn på Eddy sedan dess och jag tror han känner det också. En helt annan förståelse för hans känslor och varför han gör som han gör ibland.

De senaste dagarna har Fredrik varit med i Stallet och gått med när jag har ridit. Det har gått kanonbra. Sist kunde jag rida en sväng helt själv i skogen när Fredrik gick vägen tillbaka (dvs åt ett annat håll). Eddy stannade en gång och backade men sen gick han. Ett otroligt framsteg! Är sååå lycklig.

Idag blev det en hel del julklappar som kom med till stallet. Både från mig och familjen. Av pappa fick han en hink med massa morötter. Av mamma fick han en tavla som man kan skriva på som hänger utanför boxen och sen en supermjuk borste till huvudet som han redan älskar! Den blev favorit direkt! Av Maria fick han en annan borste till kroppen som han också tyckte var superskön (speciellt där han är rakad). Han fick också gummisnoddar, spöhållare, liten låda till broddar mm och en almenacka (för att hålla koll på mat, hovslagare, vaccinationer mm) av maria. Av mig fick han ett pannband, nosgrimma (remont) och en chambon. Nosgrimman och pannbandet fick han på sig redan idag, det blev jättefint och jag tror han trivdes med nosgrimman. Han tycker inte så jättemycket om aachen har jag märkt och det är flest sånna som jag har (och 2 pullar). Så det vart en hel del grejer till Eddy under granenn igår =o)

Ska bli helt underbart att vara ledig (ända till 3 januari) och kunna vara ute hos Eddy hur länge som helst varje dag. Enligt Bettan väntar han och längtar tills jag kommer varje dag, och det bevisar han genom att komma i full galopp till mig! =o) Oj, så lycklig man blir de gånger! Underbara killen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0