Bråkig lördag

Idag hade jag tänkt att gå en promenad med Eddy och klättra till fots. Tänkte gå mot nybygget och in i skogen där. VI kom nästan ända till motorvägen och sen var det tvärnit. Eddy vägrade att gå! TOtalt tvärvägrade. Han backade näsan ner sig i diket och när jag röt åt honom blev han frustrerad och backade ännu mer och sen ville ställa sig.
Det vart så illa att jag fick vända med honom. Till banan igen... hade ju tänkt att det skulle vara skönt för honom att komma ut och slippa banan ett tag men..nehe... Eftersom han var på dumhumör så ville han inte ens gå in på banan utan vägrade och började backa. JAg blev skitförbannad på honom så det tog inte så lång tid innan han gav upp... släppte honom när vi kom in och han var skitpigg! Stack iväg direkt och bockade gärnet.. Löslongerade lite i trav åt båda håll också. Det är lättare åt höger, i vänster varv springer han gärna iväg.. Men han kommer när jag visslar på honom. Sååå söt... sen var det dags för lite bockningar igen, toksprang och hoppade och skuttade. Kul sa Eddy! Tror han behövde detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0