Bushumör

Eddy är definitivt inte halt...just nu är det jag som är det...

Vi började med en lång, mysig borstning och ryktning idag. Myste massor.
Sen bar det av till banan för longering. Tog med tömmar ifall jag skulle känna för att tömma honom. Hade även inspänningen med mig, gummisnodden.. Det började kanonbra både i skritt och trav. Han markerade ingenting i skritten vad jag kunde se, definitivt inte i traven heller. Otroligt fin var han.
Sen spände jag in honom och DIREKT började han busa. Det gör han varje gång jag spänner in honom, vägrar att ge efter till rätt form. Måste komma på något annat. Jag spänner inte för hårt så det kan inte vara det. Det går bra några steg sen bockar och kickar han. Jag spände ut igen och tänkte fortsätta utan. Ingen bra idé att tömma eftersom han var såå busig och verkade ha vääääldigt mycket energi. När jag skulle få ut honom att trava hoppade kan framåt på nåt konstigt vänster och sen bakåt, som en konstig studs.. Det värsta var att när han hoppade framåt hoppade han RÄTT PÅ MIN FOT! Satan i gatan så ont det gjorde, blev nästan lite ledsen. Syns värsta märket på stöveln efter hans hov. Grymt ont men jag hade ingen lust att sluta just då så vi körde lite till och varje gång jag skulle ut med honom på volt så bockade han och kickade, fick liksom hoppa undan för honom. Men när han väl kom ut på volten var han skitfin i traven. Sen kunde jag inte längre gå pga foten så jag tog bort alla grejer utom tränset och löslongerade. DEt blev både skritt, trav och galopp lös. Han lyssnar så otroligt bra. Det vart också en hel del bocksprång och bus. Riktig buse idag! Fick några otroligt fina bilder på honom!
 Fullt påklädd för longering!
 Så underbart söt

 Vilket steg!!
 Finns det en sötare häst med sötare underläpp?

 Behöver man ha fler än ett ben i backen?

 Så snygg!

Kommentarer
Postat av: Fredruck =0)

Han är jättfin! Det är sån skillnad från då du tog hem honom till nu. Jättefina bilder på honom. =) Shit va ont det måste ha gjort, hoppas att foten känns bättre i morgon gumman..



Kram

2011-11-13 @ 21:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0