Dåligt med uppdateringar

Oj oj oj, vad dålig jag varit på att uppdatera... Bäst att göra allt på samma gång:

24 nov - torsdag
Idag blev ett försök till att rida.. gick sådär. MEN vi gjorde ett kanonframsteg och det är att vi gick från stallplan till ridbanan HELT själva!!!! Låter enkelt, men det har inte gått förrän nu. Eddy dummade sig först men sen blev jag förbannat och då gick han bara rätt ner! =o)
Han var väldigt stel i vänster varv idag. Så passet gick ut på att mjuka upp. Han var också väldigt springig och hård i munnen.. inte riktigt som han brukar. Vi gjorde mycket skrittövningar och det hela slutade iaf med att han gick i MITT tempo i traven.

23 nov - onsdag
Stor saknad idag då jag var bortrest.. Som vanligt drömde jag mardröm om honom, det gör jag varje dag som jag inte träffar honom. Maria hjälpte mig idag med mockning, mat och tillsyn. Vad hade jag gjort utan min syster?

22 nov - tisdag
Red på banan med LIsa och bonkan. Mycket skrittövningar och en hel del trav. Mjuk och fin med luftig trav. Enkelt och bra pass.

21 nov - måndag
Tömkörning! Det går bättre och bättre, den som behöver mer träning är jag. Dock blir han lite orolig ibland och jag har alldeles för korta tömmar (=julklappsidé).

20 nov - Söndag
Uteritt i duggregn med LIsa och Bonkan. Vi red runt grusgropen, alla gångarter. Riktigt duktig kille, ville dock hellre trava än galoppa idag. Men det gick tillslut och då är den kanonbra. Inga dumheter alls!

19 nov- Lördag
Hoppning!! Gick förbannat bra. En gång sprang han på sidan men det var mitt fel, jag var inte på honom så det är klart han kommer ur det om han vill! Annars gick det totalt superbra. 2 hinder med sockerbitshöjd (rättuppst), ena med färglada bommar och andra med "vanliga" bommarna i trä. Det han hoppade bäst var rättuppståendet med färgade bommarna, han tyckte nog det var lite läskigt så han hoppade upp sig lite vilket blev ett kanonhopp. Jag är fruktansvärt nöjs över honom!

18 nov - fredag
Lite jobb på banan tillsammans med Jojje. Gick kanonbra! Mjuk och fin, underbar som vanligt..oftast... Inte halt ett skit..

17 nov - torsdag
Vila pga kotan + kvällsfodring

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, du har varit lite dålig på att uppdatera..hi hi jag pratade med honom i hagen där han stod med sitt ROSA täcke..hi hi Lucas höll på att sno hans grimma med sig hem..hi hi såg inte att han hade tagit den och lagt den ivagnen. Kram

2011-11-25 @ 15:47:01
Postat av: Tessan

Hörredudu!

Du uppdaterar dåligt.. ;)

2011-12-06 @ 13:58:36
URL: http://tesskarlsson.blogg.se/
Postat av: Malin Larsson

Du får höra av dig om du vill ha hjälp/sällskap. Nu när jag är hemma fastän jag inte borde vara det har jag ingenting att göra om dagarna, och ingen hästtid. Jag är ju inte så stark och uthållig just nu men jag har två extra händer och bra ögon ;) Och tömkörning är det roligaste jag vet!

2011-12-12 @ 07:56:47
URL: http://tusenordmalin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0