HOPPNING!!

Idag hade jag och Lisa bestämt att hoppa!
Vi byggde upp 2 hinder på diagonalen som vi skulle rida på som i en 8:a på ridbanan. Vi använde sockerbitar och ena hindret var ett kryss och det andra rättuppstående.
Första gången slog Eddy på en tvärnit, tror inte han var beredd på att det skulle komma ett hinder där.. Sen gick det kanon. Han rusar på lite innan hindret och landar sen i galopp varje gång. Han är riktigt duktig. Just nu är jag nöjd över att han hoppar varje gång (lite vingligt ibland, det är viktigt att jag stöttar honom då!) och att han tycker det är otroligt roligt, det verkligen märks.
Rättuppståendet gick också kanon. Sista gången tog vi först krysset och sen som ett 8:a och det rättuppstående direkt efter. Kanonbra! Sista hoppet kändes helt underbart, det kändes att han hoppade med hela kroppen, ett helt underbart hopp! Faaaan, så underbart det känns!
När vi travade av så hade han en underbart luftig och härlig trav!

Så himla kul att rida tillsammans med Lisa som också var otroligt duktig idag. Är faktiskt imponerad både över mig själv, Eddy och Lisa. Både hon och jag är lite hopprädda och Lisa sa direkt att hon inte ville hoppa rättuppståendet, men sen hoppade hon ändå och det var skitbra hoppat!! Oj, vad duktiga vi är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0