Hoppning!

Vad är lycka om inte när ens underbara häst gnäggar när han ser dig och sen kommer rusande i full galopp?
Visst ser det härligt ut:


Idag stod hoppning på agendan! Jag gjorde 2 hinder, ett kryss och ett rättuppstående med sockerbitar.
När jag hade ridit fram så kom Kattis till undsättning!!! Hon hjälpte mig och la fram en travbom framför ena hindret och la ner det till ett kryss (jag tyckte det var lite högt...). Hoppade 2 gånger, det gick helt ok. Han hoppade iof knappt över men gick på med en riktigt bra bjudning. Sen la Kattis upp bommen igen till ett rättuppstående på ca 50. Jag vart lite smått nervös (=skiträdd) och hade det inte varit för att Kattis pushade oss så hade jag nog inte vågat! Eddy hoppade kanon. Han landade i galopp varje gång, och faktiskt helt ok galopp, bättre än tidigare på banan. Sen la vi ner till ett kryss igen och hoppade och då rusade han lite efter, han tyckte det var skitkul.

Travade av honom lite, Kattis tittade och berömde oss båda. Vi var lika stolta båda 2. Känns bra att få beröm!
Är så stolt över oss båda. Dels att Eddy var så duktig och sen att jag vågade hoppa när jag inte känner honom så bra och eftersom jag är ganska hopprädd samtidigt som jag verkligen älskar att hoppa.

Fick tom hjälp att plocka undan hindrena! Tack Kattis!

Kommentarer
Postat av: Fredruck

Bra jobbat:D Du är duktig gumman! Roligt och läsa när det går så bra för er!:D



Kram

2011-11-01 @ 19:42:53
Postat av: Cattis

Nu hittade jag din blogg:) Och ni var verkligen superduktiga .. Nu ska jag ta hand om min näsborre!! Vi ses imorgon. /cattis

2011-11-03 @ 20:21:47
URL: http://cattis.webb.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0