Långtur med Mia och Lisa

Idag blev det en långtur i dimman. Eddy hade haft täcke på sig (sitt otroligt fjolliga rosa täcke..stackarn...) och det var så underbart skönt att slippa få in en lerklump. Skönt att kunna andas efter borstningen!!!
Vi red runt hela grustaget, trav skritt och galopp. Eddy skötte sig så förbannat bra. Han blev rädd en gång för nåt stort rör men annars tycker jag han skötte sig bättre än de andra. Riktigt duktig! Otroligt fin och mjuk både i skritten och traven och gick att göra skänkelvikning på grusvägen i båda gångarter. Suuuuuperfin! Är så stolt över honom!
Red mellan husen på vägen hem, han reagerade inte på något, inte ens husen som de höll på att bygga och allt annat de andra hästarna reagerade på. Igen, jag är sååå stolt över honom idag.
Det var skönt att inte ha en svettig häst när vi kom tillbaka, jag tror att han tyckte det också. Mia tyckte att han var oren i skritten i vänster fram. Det kändes inget, syntes inget när jag satt på honom (inte heller under traven eller galoppen). Så jag hoppade av och gick sista biten, och han går faktiskt orent.. Tycker det ser ut som att han inte trampar fram ordentligt på det benet, ser ut att komma från muskeln. Antagligen en sträckning eller något annat. Han hade en stoor sten i foten på vänster bak när vi kom in, det borde inte ha påverkat... Ska longera i morgon för att kolla detta. JAg har inte märkt något alls förut så.. Men eftersom instruktören sa att han var oren i skritten också... men inte i traven. Lite konstigt.. Hon tyckte det var i ena bak och nu var det i vä fram.. Konstigt. Ska iaf ta en ordentlig titt på honom i morgon.

Jag stretchade honom idag också och jag tyckte inte att han stretade utan att han tyckte det var skönt även på vä fram. Ber till alla gudar jag kan att det inte är något... tänk om det är något allvarligt? Det får INTE hända min drömprins något!

Kommentarer
Postat av: Fredruck =0)

Hehe du slänger in så roliga saker ibland, skrattade mycket åt "sitt fjolliga täcke" =oD Så skönt o läsa att det går så bra för er. Han är jättefin! Jag hoppas och håller tummarna på att det inte är något allvarligt, hoppas på att det går över snabbt.



Kram

2011-11-12 @ 23:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0