Ridlektion och rakning

Idag var det dags för min och Eddys första ridlektion. Instruktören hette Anna och de andra tjejerna rider för henne och är väldigt nöjda och tycker hon är bra.

Vi skrittade och travade på stora volten hela lektionen (ca 30-40 min), böjde och ställde. Sen var det inte så mycket mer. Jag tror inte det gav så mycket just nu. Hon påpekade att han gick orent i skritten, men såg bra ut i traven. Hmm... Eddy var inte ens svettig....
¨Cattis visade mig hur man stretchar benen på honom, halsen kan jag redan så det ska jag göra nu efter varje pass tänkte jag.

Efter ridningen övertalade Cattis mig att klippa Eddy! Bra! För då vart det av. Blev en "halvklippning", hals och lite på magen. HAn var duktig under klippningen, förutom i nacken... Blev helt psyk.
När han var klar skulle jag ta på lite pälsglans och då blev han ännu mera psyk, funkade inte med morot som det hade gjort förut.
Cattis tog över (då jag är så mesig) och visade vart skåpet ska stå. Tills slut gick det hur bra som helst och han accepterade att man sprayade försiktigt. Tack igen Cattis! Hur skulle jag klara mig utan henne?

Cattis kliade Eddy i nacken och han tyckte det var såååå skönt så han hängde sig i grimman så den gick sönder... Min lädergrimma... *snyft* Eddy höll på att sätta sig på arslet.. men det gick bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0