Underbar uteritt i klätterbacken!

Idag red vi ut och klättrade med Cattis och Playson. Klättrade upp och ner i grustaget och sen bort på vägen en bit i trav. Vi måste träna på att kunna korta och samla upp traven märkte jag, för han kunde inte hålla igång traven när det gick för långsamt. På vissa stället tvärnitade Eddy men Cattis var där och "piskade" på honom och gav tips på hur jag ska göra för att han inte ska stegra. Det har jag aldrig tänkt på! Tack för tipset, måste rida med Cattis mer!

Sen blev det även et par galopp upp för backarna, Eddy sprang som ett as, jag höll på att hamna på rumpan på honom, tur att han har man att ta tag i. Tyckte han skötte sig riktigt bra, men han vart väldigt stressad efter galopperna och lite störd. MEn han lugnade ner sig mycket tidigare nu än vad han gjorde sist. Måste sätta igång galoppträning snart.
Skrittade en lite längre väg hem, det var skönt att koppla av lite.
Eddy var väldigt svettig när vi kom tillbaka så det blev att svampa av honom och slänga på ett mystäcke.
Underbar tur! Måste vi göra om snart!!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Det var en rolig ridtur , Hästarna var nog lika trötta som oss:) Kram Cattis

2011-11-06 @ 19:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0