8/10 Galen lördag

Janne höll på att gräva vid ridbanan idag så Eddy fick för sig att han var livrädd (=dum) för jorden som låg längs med vägen vi skulle gå på ner till banan. Det tog ca 30 minuter innan vi kom nre på banan, Eddy backade, bråkade och var allmänt dum! Syntes att han INTE var rädd överhuvudtaget. Tänkte inte ge mig så in på banan och upp! Tog en stund innan jag kom upp, han har lärt sig om han står stilla så kan han jävlas med mig genom att gå åt sidan DIREKT när jag sätter upp foten och ska hoppa upp! Han står blick stilla tills jag är på väg upp. Spelar ingen roll hur länge jag står bredvid det är just när jag sätter upp foten som han går åt sidan! Hmm... tillslut kom jag iaf upp.
Då var han livrädd för det mesta på banan men jag sket i honom och drev på med ben och sits som tusan. Det slutade med en otroligt fin Eddy, speciellt i skritt. Det blev mycket små volter och ofrivillig sluta (pga att han var rädd för att gå på ena sidan, gick han sluta snett igenom varje gång! Ha ha!

Fin Eddy i hagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0