9/10 Hoppning!

Idag hoppade vi första gången! Jag hade satt upp ett litet kryss och lite bommar med ena upphöjd.

Vet itne vad som hade hänt med killen idag för han var lugn som en flibunke! Janne hade lagt igen det han grävde igår, men det läskiga på marken var kvar, samt det som var så otroligt läskigt på banan igår var ju kvar. Idag fick jag en snilleblixt och tänkte att jag kanske skulle gå runt på banan med honom först (borde jag tänkt på igår!!!!!) så vi gick ett par gånger fram och tillbaka och även över bommarna som var till hindret för att han inte skulle bli rädd för de (de är plast i skarp färg!)

Sen hoppade jag upp (efter lite krångel som vanligt). Skrittade fram en stund på hela!!! ridbanan. Lite läskigt var det men vi kunde hålla fyrkanten. Kanonduktig! Började trava och han kommer i form direkt! Helt otroligt! Fin form, rätt tempo och fin och smidig i kroppen! Kändes helt kanon!
Bommarna gick bra åt båda håll.

Provade hinder från vänster varv 2 gånger, det gick kanon. Sen från höger varv...vingligt och sen tvärnit och snabb back, jag hamnade lite på halsen men lyckades driva fram honom ändå, han nockade mig men sen gick han över! Oj oj... Rev hindret. Hoppade av och reste upp och sen upp igen.
Provade en gång till, vinglade och ville stanna men hoppade, detsamma 3:e gången. 4:e gången gick det lysande och han landade i galopp! Skitkul sa Eddy och börnade lite i hörnet! hi hi..
Tog en gång till från vänster, landade i galopp då också, fast fel.. men ändå! Så duktig! Längtar redan tills nästa gång!


Kommentarer
Postat av: maria

Kul! Måste få vara med nästa gång!

2011-10-09 @ 22:26:47
Postat av: Tessan

Nemen, inte visste jag att du hade en blogg :) Tihi, vad skoj! Roligt att följa er här eftersom vi inte hörs allt för ofta..

Kram Tess

2011-10-10 @ 01:47:44
URL: http://tesskarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0