ÄNTLIGEN GALOPP UTE

Idag red vi ut med Lisa och Bonkan. Vi red till grustaget och galopperade en riktigt bra sträcka. Både jag och Eddy verkligen ÄLSKADE detta, jag kände hur skönt han tyckte det var att sträcka ut. Han hade en kanongalopp hela tiden, 3 taktig och fin! SÅ förbannat underbart det var! JAG VILL MER!

Vi red i mycket backar, upp och ner. Det hann bli mörkt på hemväg (eftersom det vart lite vilse...) men hästarna skötte sig superbra. Eddy kastade sig framåt en gång i skogen, jag tror han såg ett djur eller nåt. Men det var bara några steg. En gång missade han ett steg med ena fram och jag blev så rädd över att han "höll på" att gå omkull så jag skrek till och skrämde nog både honom och Lisa och Bonkan! Hoppsan! Men det gick ju bra..

Även bilvägen hem gick bra och även under bron (under finspångsvägen) gick kanon trots att det var väldigt mörkt!

Duktig kille! Nöjd Elin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0