Dressyr i nya sadeln

Idag var det dags att prova nya sadeln. Maria var med som stöd och hjälp när jag skulle hoppa upp utan läder. Ifall man har läder på sadeln kan man inte lämna tillbaka den om den inte passar.
Först skulle vi prova att maria slängde upp mig. Men den idéen fick vi slänga åt sidan eftersom Eddy inte vill stå still. Fick hämta en sockerbit att hoppa upp på när Maria höll i honom, det gick bra. Kan nog inte påstå att det såg snyggt ut men upp kom jag! Skrittade lite och det kändes bra. Sen var det av, och på med läder! Eddy rörde sig mycket fint både i skritt och trav. Efter passet kollade jag under och han var len som en babyrumpa! Inte ett hår var ruggat! Det måste väl ändå betyda att den sitter bra?
Jag tyckte den kändes skön också, fick lite ont mellan --- men annars var den bra!

Maria tog massa kort på oss men jag har inte fått dom än så jag får väl uppdatera senare med dom.
Hon tyckte att Eddy såg mjuk och fin ut och att det var stor skillnad sedan hon såg oss sist för 2 veckor sen! Det måste ju betyda att jag gör något rätt med honom iaf! Han känns fin och är härligt att rida!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag tycker du verkligen har bra hand om hästar, även fast jag inte kan så mycket så märks det ;o)Vill se korten=o)



Kram

2011-10-14 @ 23:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0