Klättring i grustaget

Idag fick jag och Lisa för att att rida till grustaget för att klättra lite. Vi gick under motorvägen och döm om min förvåning men det gick kanonbra! Eddy var lite nervös men gjorde ingenting. När vi kom in i skogen var det en pöl med vatten som täckte stigen, där blev det tokstopp med backningar och studsande. Blev så att vi fick gå runt vattnet in i skogen. Inte riktigt ok, men bättre än att hoppa av och gå med honom. Det gick jättebra att gå runt så det var inga dumheter utan jag tror nog att denna gången var det lite läskigt för honom. Vi får helt enkelt träna bort det framöver.
Hela ridturen gick kanon. Tyvärr blev det mörkt fort och varken jag eller lisa (eller hästarna) hade reflexer på sig. Jag skämdes en del faktiskt, det är ju ändå jag som är den som är vuxen och ska se till att det blir ordning och reda på ridturerna när de yngre är med. Kändes inte helt ok faktiskt. Eddy verkade inte bry sig om mörkret något vidare, tyckte han var mer tittig när det var ljust faktiskt! Skavet under magen blir bättre och bättre nu med tunneln som jag köpte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0