Lekmåndag

Tvätten i söndags var helt onödig när jag såg hur Eddy såg ut idag.. Täckt av lera igen.. Han gillar verkligen att rulla sig. Blir såååå sugen på att slänga på täcke för att slippa detta.. Men det gör jag inte förrän han behöver det.

Idag började vi med att gå en promenad, till fots, bort till  vägen och tillbaka. Tog ca 20 min. Det gick bra. På hemväg var jag noga med att försöka positionera mig ungefär där jag skulle ha suttit ifall jag hade ridit. Genast blev han osäker och tittade bak på mig. Blev han osäker tog jag några steg framåt så jag stöttade honom, sen gick jag bakåt igen. Han var duktig! Detta ska vi träna på, han tyckte det var roligt och jag tror han var lite stolt över sig.

Sen longerade vi lite på banan. Försökte longera över ett hinder, vissa gånger gick det kanon och han hade jättekul, andra gånger ville han inte, då la jag ner det så gick vi över tillsammans.

Sen släppte jag honom och lekte lite följa john! Han är så söt. Följer efter mig hela tiden och jag tror han tycker det är kul. Han lyssnar så otroligt bra på rösten nu! Tror han tycker det är kul att göra lite annat och att HAN får välja helt själv att lyssna på mig, det stärker både honom och mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0