Longering

Usch för regn! Ingen lust att rida. Ville iaf aktivera Eddy på något sätt så det blev longering på banan! Tycker han tyr sig väldigt mycket till mig nu (mycket mer än tidigare!!!) och följer mig med blicken i stallet, samt vill gärna stå och mysa med mig. Det märks att han älskar att bli ompysslad.

Gick kanon med longeringen! Dock vill han gärna komma in till mig i mitten, han kan tvärstanna från trav och vända sig mot mig. Varför han gör det vet jag inte, ska tänka mer på min position om det har med saken att göra. Vi tränade mycket på skritt idag eftersom det är där han har svårast att gå runt. Vi hade gummisnodden idag igen och det gick mycket bättre än sist. Vet inte vilket som är bäst, chambong eller gummisnodd, tar gärna emot tips. Själv känns det bättre med gummisnodden eftersom det är mer följsam än chambongen som jag tyckte var lite stum och fokuserar mycket på framåt och nedåt, jag tycker han behöver lyfta upp sig lite i formen och då är chambongen inte rätt.. Eller?

Läste en hel del artiklar och reportage om strålröta idag då jag tyckte att hans strålar inte ser ok ut. Det stod bland annat att torv kan vara en bov till dåliga fötter (därav urmockning av torven idag). Efter en grundlig genomgång av hovarna idag kunde jag kostatera (pga lukten) att det INTE är strålröta, MEN ena bak börjar se lite mjukare ut och kan va en idé att se till att det verkligen är torrt. Vill inte vara med om något sånt, och jag tycker de är lite dåligt skick, tycker nog de är lite värre än förut, nu kan det ju bero på vädret och att det är blött. Kanske är jag som är överbeskyddande...som vanligt... men han är ju ändå min älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0