Modig skrittur

Igår fick Maria hoppa in och hjäpa mig med Eddy eftersom jag var på utbildning och middag hela dagen. Hade lite smått ångest för att jag inte var i stallet under en hel dag!!! (första gången) Drömde tom mardröm om att Eddy var skadad! Skönt att åka ut idag! Han var hel! Phu,,,

Idag skrittade jag ut med Mia. Vi tog en ny väg som innebar att vi skrittade bredvid motorvägen (allstå på en grusväg). Eddy blev lite nervös och tittade mycket men han gjorde ingenting! Sen skrittade han först hela vägen, flera bilar åkta förbi både framifrån och bakifrån men han brydde sig inte alls! Skrittade mellan hus med ungar och hundar som kom farande, men inget berörde honom! Så satans duktigt! Vart så himla stolt över honom! Det ända han reagerade på var 2 somtunnor med "läskiga" saker runt (träställning) men gjorde inget annat än gick i bananform förbi.

Han var otroligt glad och spikraka öron framåt, tittar överallt hela tiden och pigg och framåt! Underbar ridtur! Längtar tills jag kan rida ut själv!

Kommentarer
Postat av: syster

Mockat och klart när du kom till stallet.. Hi hi

2011-10-09 @ 22:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0