Rodeo-longering

Idag blev det longering med gummisnodd och Calles gamla tömkörningsjord! Den är gammal, nästintill antik, men jag tycker riktigt bra om den! Det gick bra i början, gick först runt banan åt båda håll. Longerade sen utan inspänning i trav i båda varven innan jag drog åt snodden. Det gick kanon först och han var riktigt fin, hade riktigt fin form, jobbade med ryggen och fina luftiga steg i traven tills han helt plötsligt fick ett ryck och började galoppera och bocka och sen tvärnit och in till mig i mitten. Hmm... börja om, ut med pollen och travade ett halft varv innan han gjorde samma sak igen. Det ända positiva var att han hade en fin galopp! Ha ha.. När han bockade så att han vände sig mot mig kände jag att vi nog skulle sluta. Fick honom att trava några steg rätt och riktigt utan inspänning och sen gick vi runt banan ett par varv till. Kändes bäst så! Kändes synd att staketet inte är helt runt hela banan för det känns som att han hade behövt bocka av sig lite. Killen har nog lite överskottsenergi nu när det börjar bli kyligt! Han var iaf glad! =o)


Kommentarer
Postat av: Elin - din gamla ridkompis som saknar dig väldigt enormt mycket !

Gud vad glad jag är för din skull Elin!! Ingen annan kunde förtjäna en egen höst så mycket som du! Men du ska veta att jag saknar dig mängder! <3

Kram Elin

2011-10-13 @ 23:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0