Skrittade ut och sadelprovning

Igår köpte jag en ny sadel till Eddy (dressyrsadel) som jag naturligtvis ville prova idag. Eftersom vi red ut så blev det inte av att sitta i den men den låg kanon på ryggen i alla olika aspekter. Jag hade faktiskt skrivit ut 8 sidor information från nätet på sånt man ska kolla på osv. Men av den anledningen fick han vila igår! Fick komma in och mysa lite under ett fleecetäcke innan sovdags!

Idag skrittade jag ut med LIsa och Narbonne. Det gick kanonbra, Eddy gick först nästan hela tiden. Han dummade sig på några ställen med backa och vilja vända men när jag sa till honom så gick han fram. På ett ställe gjorde han en tvärnit och började backa så vi hamnade i ett litet dike med både bakdelen och framdelen när han fick för sig att vända. Hände ingenting men det var nog bara tur att diket inte var större. Han går fram överallt (just nu) även om han är först och även fast han tycker att något är läskigt så tittar han på det och går sen förbi! Riktigt bra! Hoppas på att kunna sitta i sadeln i morgon för att verkligen se om den passar. Har också fått låna en sadel från mia som jag ska prova, en bates! Får se vilken som passar bäst.

Eddy är expert på att blåsa upp magen när man ska dra sadelgjorden, så den jorden på 60 cm som jag köpte gick INTE att sätta runt! Knasiga häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0