Terrängritt

Blåst = problem ur hagen! Gick kanon ända tills grinden, sen är det tydligen något som är otäckt utanför när det blåser, misstänker att det är linorna som rör sig. Men han tyr sig till mig, det märks jättemycket nu! Det känns så underbart.
Första såret hade vi idag! Ett hack ovanför ögat, inget svullet eller så utan det såg ut som en bit blivit avskavt. Fick lite aloe vera av Mia att ha på, jag måste köpa det, har allt annat inom sårtvätt men inte som jag vill ha på ovanför ögat.

Sen blir det ut i skogen med Mia och Gaifva (?). Följde en "stig" först men sen rätt ut i terrängen! Superbra träning för Eddy. Han är väldigt säker på vart han sätter fötterna tycker jag. Det ända som "stör" är att han tittar bakåt var och varannat steg han tar vilket gör att han inte riktigt ser vart han går, eller, han är inte riktigt koncentrerad. Mycket trissa mellan träd, passade på att böja och ställa och använda mycket ben och säte/sits. Rider nästan alltid med lång tygel i skogen så hästen kan balansera upp sig själv så det blev som sagt mycket ben och han lyssnar mycket bra på det. Inte riktigt tanken på att jag satt på och att han inte kunde gå 2 cm från träden men var jag noga med ben, så blev det bra (inga sår på nån av oss iaf).

Tyckte minsann att han såg rätt nöjd ut efter. Tyckte inte heller att han brydde sig om blåsten överhuvudtaget idag, han kändes trygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0