Äntligen skor...

Även idag gick det kanon från hagen! Så jäkla snäll och duktig och han tyr sig till mig på ett helt annat sätt nu som han inte gjort tidigare.
Han lyssnar även på beröm och varje gång man berömer honom kommer öronen fram och han blir glad!

Idag kom hovslagaren. Jag har nog inte sett en häst vara så snäll och lugn som Eddy var. Trots alla flugor i miljarder så stod han blick stilla. Han som är så känslig och kan bli galen av en fluga! Så himla duktig.
Skoningen gick bra! Han hade lite för lite att fästa i men förhoppningsvis klarar han sig 8 veckor utan tappsko. Tror han själv tycker det är skönt med skor. Fast jag hade hoppats att han skulle klara sig utan.. =o( Aja, det går ju inte så vi hade ju inget val. Jag tycker jag har fått tag på en duktig hovslagare! Visade och förklarade när man frågade och visade även hur hoven töjer sig och varför han skor som han gör och att hoven växer framåt osv. Riktigt bra! Och Eddy drivs med honom också, så honom fortsätter vi med!

Efter skoning fick han lite mat som belöning sen körde vi lite NH och longering på banan! gick så otroligt bra och jag är superlycklig. Jag behöver inte ens ta på honom för att han ska backa, gå fram, åt sidan eller nåt. Lite extra krävs för att han ska stanna, men herregud så fort han lär sig! Idag travade vi åt båda hållen! Det är ju ändå bara 3:e gången och första gången gick det inte alls och nu travar vi! Han är så smart och duktig, min häst!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Så skönt o höra att det går bra nu :D



Kram!

2011-09-27 @ 00:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0