Banan + skritta ut

Idag stod alla hästar vid utgången i hagen, så det var inga problem med Eddy. Han kommre gladeligen fram till mig när jag kommer! Det känns underbart.
Det blev att slaska runt på banan lite idag. Ingen trav pga att det var så himla blött. Vi skrittade på volt och gjorde 8:or. Tränade på att verkligen ställa och böja, även hals och nacke. Gick bra i höger varv. Vänster varv var det stelt, halsen vart som ett litet S på något konstigt sätt. Det släppte lite mot slutet. Han var iaf lugn idag. Dock okoncentrerad. Tänkte jag skulle skritta en bit på vägen också, men det tyckte inte Eddy. Vi kom en liten bit och sen blev det tok-backa så tyvärr hade jag inget annat val än låta honom vinna, jag hade ingen kontroll. Som tur var skulle två tjejer ut en sväng så vi följde med dom, då gick det bra. Men han är lite ängslig ändå. Detta var inte riktigt vad jag hade räknat med, det är väldigt jobbigt men jag måste ge honom tid och låta honom ta det i hans takt och möta honom på vägen! Jag tror på honom. Jag tror på oss och jag tror att det kommer att bli bra.
Måste även få tag på en hovslagare, för vi måste sätta på skor, han ömmar runt om stackarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0