"Bättre och bättre dag för dag...."

Idag var Mia på plats i hagen igen och kunde hjälpa mig. Nu räckte det med att hon gick bakom och smackade säkert bara ett par gånger. Halva vägen behövde hon inte ens gå bakom och han gick ändå. Dock hade han ju HB (kompis-ponnyn) som draghjälp framför.

Idag körde vi lite NH och så tänkte jag longera lite. Gick sådär. Ibland får han för sig att stanna och inte vilja gå även utanför hagen. Jag tror det är att istället för att bli rädd, tvärnitar han och tittar. Andra hästar kanske rycker till, slänger sig osv. Men han stannar. Han vart lite rädd för traktorn idag och då hoppade han åt sidan, men annars gör han inga sånna saker. Otroligt snäll och nyfiken.
Han fattar NH-övningarna väldigt bra. Longeringen förstod han inte. Jag hade dock inte långpisk med mig men jag vill lära känna honom först innan jag slänger upp ett spö framför näsan på honom. Funderar på att köpa en såndär "pinne" (=förlängda arm) som man använder i NH. Är inte direkt förtjust i spön. Kan nog bli så att vi behöver det senare i utbildningen, t ex att inte få honom att slå på "tvärnit" när vi kör övergångar från trav till skritt.

Han mår i alla fall bra i sin box!! Skönt, för i morgon är det installning och då får han även träffa stona!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Cool bild! Tittut hehe.. Han är jättfin..



Kram

2011-09-15 @ 22:26:56
Postat av: Anonym

Cool bild! Tittut hehe.. Han är jättfin..



Kram

2011-09-15 @ 22:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0