Dagen innan Eddy's hemkomst


Nu sitter jag här... dagen innan jag "får hem" min kille.
Det har gått jättefort. Från att bara tänk att skaffa häst till provridning, kontrakt, köp och nu hemkomsten. Det har tagit mindre än 2 veckor. Jag vart kär direkt. Jag hoppas att han kommer tycka om mig också. Man vet ju aldrig. Tänk om han inte gör det? Tänk om han inte tycker om mig. I ett förhållande kan man ju göra slut om man inte trivs. Han blir ju påtvingad mig. Ja, det är mycket tankar nu. Ena sekunden tänker jag "Ohhh, så underbart" och i nästa tänker jag "helvete, vad har jag gjort". Eddy är i mina ögon helt underbar och jag tror på honom och jag tror på oss tillsammans. Jag ser framåt! Just nu är han omusklad, mager och lite nervig. Han är helt underbart snäll att ha att göra med i stallet. När man borstar, gör iordning osv. Första gången jag träffade honom höll jag bara fram grimman så stoppade han in huvudet själv.
När jag skrev på kontraktet hade jag ingen stallplats, 2 dagar senare var det fixat och nu är det alltså dags.
Kerstin, som jag köpt honom från har varit så himla snäll. Hon vart jätteglad när jag sa att jag bestämt mig så jag hoppas att hon känner att det blivit bra. Hon har verkligen varit en toppensäljare utan dess gränser. Tänk vilken tur jag har haft!

Här är från när jag provred honom, 3 septeber 2011.


Kommentarer
Postat av: Fredrik Tuveskog

Jag är riktigt glad för din skull :D Det kommer säkerligen att gå skitbra mellan er 2. Du är ju en grym hästtjej som kan det mesta ( tror jag ) :D

Riktigt nice att det har gått så fort med allt.



Lycka till med allt gumman :D Kram

2011-09-09 @ 20:02:35
Postat av: maria

Fin blogg! Fint kort! Det kommer bli så bra med 'killen'! Kram

2011-09-09 @ 22:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0