Första dagen på nya stället

Idag var det dags för flytt! Jag var hos Kerstin och Anders runt 10 för att lasta Eddy. Det var mycket värt att få den hjälpen. Eddy gick snällt in i transporten på andra försöket. Kerstin lastade honom eftersom hon känner honom bäst. Vem skulle vilja gå in i ett trångt utrymme med någon man inte känner?
Sen bar det av! Redan runt 11 var vi på plats på Loviseberg. Avlastning gick kanon. Eddy var nyfiken och glad.
Han fick komma in i stalle en stund för att dofta in sig.


Han visade inga tecken på att vara orolig. Tittade runt, åt lite hö och såg allmänt nyfiken ut. Han blev lite borstad och sen var det dags för utsläpp med de andra valackarna. De går fortfarande på bete och ska stallas in den 16/9.
Hagen är enorm! Jag släppte honom och han travade direkt ner till de andra. En av valackarna kom och mötte honom. Sen travade han runt lite och kollade läget med de andra i hälarna. Han hälsade på var och en och sen var det inge mer med det. Gick så underbart bra så jag gick upp och packade upp alla hans saker.

Jag fick gott om plats!!


Efter 1,5 timmar gick jag ner och kollade till grabbarna. Alla stod tillsammans och betade! Jag ville inte störa så jag åkte hem en sväng.

Självklart var jag tvungen att åka tillbaka några timmar senare för att kolla att det inte var några skador eller oroligheter. Jag ropade på Eddy och han tittade upp och såg faktiskt glad ut när han såg mig! Vi myste lite, han blev kliad och det tyckte han om! Inga skador, inte ens i närheten av bitmärken. Han tjafsade lite med en fuxponny men verkade komma bra överens med alla andra.
Ser ut som att han kommer få bra kompisar!


Han blev lite orolig när han hörde en bil och travade iväg och gnäggade. De andra hängde efter. Sen stod han länge och tittade efter något innan han började beta igen! Jag tror han kommer trivas helt fantastiskt bra!


Jag är så lycklig!

Kommentarer
Postat av: maria

Han är så fin o så fint stall! Där lär nog jag och Lucas tillbringa lite tid ;-) det ligger ju inte så långt bort från oss :-P så kul!!

2011-09-11 @ 15:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0