Första ridturen och besök av familjen

Idag vaknade jag tidigt! Jag har ju en egen häst att åka till. 08:50 var jag på plats på Citygross parkering (tillsammans med alla pensionärer) och väntade på att de skulle öppna kl 09:00. Jag tänkte jag skulle köpa mat och en låda som jag ska ha alla sårgrejer i. Blev en hel del saker faktiskt! Så himla kul att köpa saker till sin egen häst!
Sen bar det av till stallet!

När jag kom ner till hästarna tittade Eddy upp och kom gående emot mig och såg glad ut! Vilken känsla! Han känner igen mig och blir glad när jag kommer! :) På med grimman och sen gick vi...tvärnit! Eddy ville inte gå... Smackade lite och så försöker vi igen...tvärnit! Efter ca 20 minuter och ca 150 meter fick en av de andra grabbarna för sig att galoppera förbi i full rulle både upp och ner förbi oss! Eddy blev satans upprörd så jag hade inget annat val än att släppa honom. Det var bara att gå ner, längst ner i hagen och börja om.. Nu blev det tvärnit direkt! Mutade med lite morot och då gick det. När han fick moroten blev det tvärnit igen..
Efter ytterligare ca 20 minuter kom Janne (som har stallet) ner då han undrade varför det tog sån tid. Han fick gå bakom oss och mota fram Eddy med en gren. Måttligt stressad häst! Men vi kom upp till stallet till slut.

Borsta, mysa och klä på honom! I stallet gick det kanonbra. Ställde även upp honom i gången för att göra iordning honom. Ut på ridbanan! Vi gick först några varv för att han skulle "hälsa på" den först. Sen skrittade vi och travade lite. Tyckte det räckte för första gången. Han hade "nya" bakskydden på sig, det brydde han sig inte om. Allt gick bra. Han var pigg och samarbetsvillig och var nog ganska sugen på att jobba lite. Litet busfrö är han minsann! Tyckte om att nafsa tag i min tröja och sen titta bort som att det inte hade varit han som gjort det! Så söt!

Tillbaka i stallet och han fick lite pellets. (Hippo Bas Basic tyckte jag passade bäst)
Sen kom mamma, pappa, Maria, Tomas och lille Lucas och hälsade på. Eddy var cool och tyckte om när alla pratade med honom, klappade och gav morot.
Sen bar det av till hagen igen. När han blev släppt gick han först en bit, sen vart det full fart ner till sin nya kompis, fuxponnyn!

Det märks att Eddy trivs med mig också. Han var mycket mer mysig idag och blir glad när han ser mig. Jag är helt övertygad om att det kommer bli så bra!

Kommentarer
Postat av: Mr Tuve =o)

Hehe Eddy verkar lite rolig jue =o) Busig!!Skratta ganska mycket åt det där med tröjan o sen att han kolla bort, jag fick en bild i huvudet om hur det såg ut :D Det kommer säkerligen bli väldigt bra mellan er och att ni kommer trivas med varandra..=o)



Kram

2011-09-11 @ 20:28:33
Postat av: Nilla

Grattis till din alldeles egna häst!

Lycka till!

Kram Gunilla

2011-09-11 @ 21:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0