Jogga på banan

Idag var Maria med i stallet. Självklart skötte sig Eddy kanon! Gick med från hagen nästan utan problem (kan nästan tro att det är mig det är fel på). Backade lite på banan men gick fram sen. Gick bra att rida, mjukare idag än igår. Mycket volter och volt tillbaka.
Stretchade lite efter ridningen. Hade morot typ vid sadeljorden på båda sidor och sen mellan frambenen. Ska börja med det efter varje ridpass. Ska försöka lära mig att stretcha honom.

Häromdagen var det en i stallet som frågade om Eddy var vaccinerad mot botulism.. Läste igenom hela passet och kunde konstatera att han INTE är vaccinerad mot det. Han är vaccinerad mot stelkramp och influensa.
Har googlat massor för att se hur andra gör. Många vaccinerar inte och många gör det. Vet inte hur jag ska göra, tror jag vill vaccinera, man vet ju aldrig. Det krävs 3 sprutor först med 4 veckors mellanrum och sen en gång per år.

I morgon får han iaf skor! Jiiippiiii!

Kommentarer
Postat av: maria

Det var kul och trevligt! Han är jättefin och va ju inte alls bråkig... Hi hi hi

2011-09-26 @ 20:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0