Longering och "NH"

Idag hämtade jag Eddy själv i hagen. Det gick kanonbra, dock hade jag et spö med mig och fick dutta ett par gånger innan vi var ute. Gick ut längst bort i hagen och hela vägen till stallet så stannade han inte en enda gång! Såja! Duktiga killen!
Idag blev det lite longering, eller ja, vi tränar på det. Han verkar inte riktigt veta (eller vilja) hur man gör, men efter ett tag gick det kanon. Han kommer gärna in till mig i mitten och ser glad ut, men jag tycker han lär sig fort och lyssnar kanon på rösten. Det var bara skritt. Vi körde även lite NH med flytta, backa osv och även här har vi kommit bra mycket längre framåt. Han har blivit mycket lugnare nu, vad det beror på vet jag inte än, det kan ju varit just idag också. Det var väldigt rörigt i stallet idag med mycket folk och hästar och dessutom hovslagaren, han såg lite bekymrad ut men ingen stress på långa vägar. Han hade mycket fokus på mig än allt annat. Tycker inte han har lagt på sig något märkvärt sen installningen så jag tror jag ska öka på kornet till 1 kg på kvällen. Morgonhöt brukar han inte riktigt äta upp och tror inte på att öka det när det fortfarande finns bete. Kanske att han får något kilo när han kommer in.. Får tänka på't..

Äntligen fått tag på en hovslagare, Fredrik, samma som verkade/skodde honom när han stod hos Kerstin. Tror jag är jättebra, då har han träffat honom förut. Och han verkar duktig och lugn. Han kommer och sätter på skor redan på måndag, det kommer bli underbart!

Kommentarer
Postat av: syster

Låter bra. Du behöver nog vara lite hård!! Visa vem som bestämmer!

2011-09-22 @ 17:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0