Milleniumbesök och hämtproblem

Problemet att hämta från hagen var lika illa idag. Eddy vill inte gå från hagen. Han blir glad när han ser mig och kommer fram direkt. Inga problem att sätta på grimman och de första 50 meterna går bra, sen blir det stopp. Tog ca 1 timma idag med innan vi var uppe. Ingenting fungerar.. Längtar tills installning på fredag. Jag tror att problemet kan vara kullarna, när han inte ser vad som är där + att han inte vill lämna sina kompisar. Men även om några av killarna följer med oss upp och går före, vill han ändå inte gå. Jag undrar vad som rör sig i huvudet på honom.
Inne i stallet verkar han trivas bra. Inga problem att vara inne själv.

Idag kom också Tessan och Carro på besök. Vi pysslade med honom alla 3. Borstade, fixade svansen och myste.

Det vart lite skritt och trav på banan idag igen. Jag vill träna upp det först, från grunden och när han orkar bära sig bättre ska vi ta galoppen på banan. Det kan vi göra ute så länge tills den är bättre.
Jag ska ta och göra ett träningsschema och sätta upp delmål för oss.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Pröva att hämta honom i träns .

2011-09-12 @ 22:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0