Skogen

Idag kom Eddy mot mig så fort han såg mig på ca 50 meters håll! Vad glad man blir! Sen gick vi raka vägen in i stallet, inga problem.
Red ut en sväng med Geifva (?), Ida och HB. Gick inte att gå före de andra utan han vill hålla sig bakom eller bredvid. Helt ok! Blev en kort trav i skogen också, då blev han lite stressad av att vilja springa ifatt de framför och av HB som "dummade" sig bakom. Men Eddy gjorde inget, kan är snäll så, men lite bakskygg.. Eller mer vill hålla koll bakåt hela tiden. På hemväg fick HB spelet (måste för övrigt säga att jag är grymt imponerad av denna 12-åring som kan ha sån kontroll och sköta sin 5-åringa ponny så bra!!!) och han kastade sig in i Eddy, vilket gör att även Eddy vill "fly". Efter det vart han lite stirrig, men inga dumheter. Emma fick hoppa av HB och gå sista biten och det var bäst att hålla henne framför mig så Eddy blev sist. Eddy tyckte inte riktigt om det men han sköter sig.
Han är lite krånglig om jag vill sakta ner tempot eller stanna honom om de andra inte gör så, det är som att han är rädd att de ska försvinna. Så han kastar med huvudet för att försöka komma undan bettet men han gör tillslut som jag säger. Det är bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0