Skrittade ut och joggade på banan

Idag kom Eddy från långt håll när jag kom in i hagen och ropade på honom. Sen gick vi ut ur hagen utan problem, jag hade inte ens spö med mig :)
Jag fick med mig Emma och HB ut på en skritt i skogen. Eddy gick först ganska mycket av turen. Han dummade sig lite på de "vanliga" 2 ställena med att backa men då gick HB förbi och Eddy efter, sen gick han om HB igen! Så det gick väldigt bra. Han skötte sig kanon. Väldigt tittig på saker överallt, mycket piggare och gladare än tidigare (kan det bero på skorna?) och gick fram med en kanonbjudning!

Var inte lika glad när vi gick in på banan när vi kom tillbaka. HB var ju inte med och det tyckte Eddy inte om alls. Han vart jätteokoncentrerad och lyssnade inte. Sprang på ganska mycket och det vart med passgång/tölt än trav, men tillslut gick det bättre. När han blir så okoncentrerad i traven är det helt OMÖJLIGT att sitta ner i traven, det är nästan så jag skuttar ur sadeln bara av att rida lätt. Antar att det är en träningssak men jag skulle behöva träna på att rida med sätet och komma åt honom lite mer och då behöver jag sitta ner. Jag tror det hade gått bättre om HB inte varit i närheten från början och vi hade varit ensamma hela tiden, då kan vi kommunicera bättre och han tänker mer på det vi gör. Nu var han så fokuserad på att HB försvann att han inte kunde tänka på annat. Men vi kom runt hela ridbanan idag så det verkar som att staketet och tunnorna inte är lika läskiga längre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0