Skrittade ut

Gick bra att hämta från hagen idag. Hade spöt med för säkerhets skull. Fick dutta en gång, annars gick han helt av egen maskin. Duktig kille!
Hade tänkt att köra lite markarbete men när Lisa sa att hon skulle rida ut vart jag självklart sugen! Provade att rida förbi Lisa och Narbonne på det stället som Eddy började backa igår, men det gick inte, han backade idag också. Sa till Lisa att börja gå och då gick Eddy också utan problem. Så idag vann jag!! Ha ha!
Red först samma tur som tidigare i veckan men sen provade vi en annan stig. Det visade sig att det vart en lite längre tur, ca 1½ timma på snirklig stig och ibland var vi tvugna att gå rätt ut i terrängen för nerblåsta träd! Blev en bra "arbets-tur".
Lisa och jag bestämde att vi tillsammans ska börja träna markarbete och lite hoppning så vi tillsammans kan bygga upp förtroende med hästarna. Jag är ju lite rädd och det vill jag inte lägga över på Eddy eftersom de småhinder (och diken!!) som han har hoppat över gör han med stooor glädje! Det vill jag inte förstöra.
Det märks att Eddys humör blir lite sämre när vi rider på grusväg och vägar med sten, man märker att han får ont. När vi kom ut på asfalten idag där det inte längre gör ont så blir han helt annorlunda. Mycket mer glad. Känner mig så elak när jag rider ut och vi måste gå på grusvägen, men jag tror inte att han tycker det är så kul att traska runt i skiten på banan i bara skritt heller. Längtar tills måndag när han får skor!
I morgon blir det banan, nu har det inte regnat idag och ska vara fint så då blir det mjukgörande övningar och ev lite markarbete också. Ska göra iordning ett "mjukgörande-program" som vi kan rida efter.
Ökade också på maten from igår kväll så han får 1l korn morgon och kväll. Det tror jag är bättre.
Råkade också beställa alldeles för mycket grejer på Börjes igår. Hoppas det kommer snart! =o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0