Hoppträning utan en enda vägran!!!

Igår hoppade jag och Eddy. Fredrik var med och filmade.

Vi hoppade tom 3 hinder efter varandra i en serie. Sen hoppade vi 2 hinder efter varandra där nr 2 var 50-60 cm. Sen hoppade vi även kryss på diagonalen.
Eddy stannade inte en enda gång. Han tvekade första gången på 3-serien då mittenhindret var med hinderstöd, men han hoppade sen.

Otroligt duktig. Det var ju inga höjder men det har det inte varit förut heller och han har hoppat ändå. Jag tänkte på att inte störa honom denna gång. Att ha stöd på tygeln och "normal" drivning. Inte driva på för mycket utan låta honom gå på med eget driv och skulle han tveka innan så rama in istället och lätt drivning. Jag vill att han själv ska välja att hoppa. Jag tror att denna teori fungerar för oss. Det gick sååå bra, trots att jag var kanonnervös så gick det kanon! Är supernöjd!

I fredags fick han vila eftersom regnet bara öste ner. I torsdags tog jag och Eddy en egen tur i skogen. Det blev visst lite race upp för en backe i skogen. Sen fick han själv välja väg. Han var väldigt glad idag. Han gjorde inga dumheter alls i backen som han brukar. Han börjar sköta sig riktigt bra nu.

I onsdags red jag och Emma en sväng. Vi travade massor. Det gick jättebra. Vi var ute kanske 1 timma.

Kommentarer
Postat av: Drängen :D

Jag tycker ni var jätteduktiga =o)



Kramar

2012-04-15 @ 23:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0