Ibland förstår jag mig inte på Eddy

Idag var tanken att vi skulle gå en promenad, dvs till fots. Jag behöver nog också röra på mig :s
Jag hade tänkt att gå till nybygget och tillbaka...det tänkte inte Eddy.
Vi kom ca 25 meter i nerförsbacken och sen var det stopp. Jag vände på honom, backade några steg, vände tillbaka och gick ca 2 meter, sen var det stopp igen. När jag försökte få fram honom så backade han, snabbt som tusan vände jag honom och backade några steg och vände sen åt rätt håll för att komma ytterligare 2 meter innan han backade tillbaka 1 meter. Så höll vi på i ca 50 meter, 2 meter fram, 1 bakåt, backa 2 meter osv osv. Jag höll på att bli helt otroligt satans galen. Fattar inte varför! Det går kanon om en annan häst är med eller om jag rider och någon går framför. Men inte annars. Vad tusan är problemet?
I halva backen blev det tvärnit och inte ett steg framåt, jag backade honom, vände honom åt rätt håll men inte ett steg framåt, backade honom igen och upprepade hela proceduren 232094569832 gånger men inte fan tänkte han gå. Då blev jag riktigt förbannad och skällde ut honom och sen backade honom (lite smått brutalt) i ca 10 meter och sen vände åt rätt håll. Sen gick han bara! WTF??? Jag kände inte att jag vill utmana ödet och ta backen upp till nybygget utan gick istället förbi huset i "skogen" tills åkern och sen tillbaka. Det gick hur bra som helst..

Sen fick han springa lite i paddocken innan "vi" betade lite gräs.. Eller jag plockade åt honom och han åt =o)

Ja, Maria, hästen är fan bortskämd!

Kommentarer
Postat av: syster

Hi hi ;-) hästen vet vad han vill...

2012-04-25 @ 07:04:29
Postat av: Ellas Foto - En blogg av bara bilder ♥

Jättefin och go blogg du har!:)



Vill du ha chansen att bli länkad inför 200 läsare+? Var då med i veckans blogg hos mig :D. Direklänk --> http://ponnybruden.se/2012/may/borjar-med-veckans-blogg.html#comment



Kramish, Ella

2012-05-26 @ 15:44:46
URL: http://ellisenbellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0