Markarbete och sadelprovning

Idag provade jag Jojjes sadel på Eddy. Jag och Alex ska kolla om vi kan byta sadel eftersom hennes häst inte kan ha sin och Eddy inte sina allrounder. Eftersom Alex glömde sin sadel fick jag prova Jojjes och låna den när Alex inte använder den. Den passade väldigt bra, både till honom och mig. Blev skapligt snopen när jag helt plötsligt kan sitta ner i traven.. Tänk vad sadel kan göra!!! Underbart att sitta ner och jobba. Jag gjorde det inte så mycket för det märktes att Eddy inte var van vid detta och tyckte nog det var lite obehagligt eller så ville han galoppera istället! Han är väl van att få galoppera när jag sätter mig ner, jag har ju bara ridit lätt hittills.

Idag blev det lite bommar och träna övergångar. Även träna vägar, t ex rak linje på medellinjen. Det gick helt ok, jag är nöjd.

Igår fick kusen vila för jag hade massor att pyssla med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0