oj oj oj, dags för uppdatering!

Har haft så mycket att göra så jag har inte hunnit uppdatera på ett tag! Men självklart har jag hunnit vara i stallet och myst och pysslat med Eddy!

I måndags red vi lite dressyr på banan. Det gick kanonbra! Vi tränade ökningar och minskningar både i skritt och trav samt avsaktningar. Lite sidvärtes också. Han var kanonduktig! Så satans fräsch!

I tisdags longerade jag över bommar. Både liggandes och upphöjda. Eddy var busig och tyckte det var roligare att försöka hoppa över alla bommar, samtidigt...  Sen släppte jag honom så han fick bralla av sig...och det gjorde han minsann!

I onsdags fick jag hjälp med mockningen av Mia. Tomas fyllde år så det var middag på värdshuset i Åby redan kl 17.
Stor saknad av häst!

I torsdags var jag äntligen tillbaka i stallet och Eddy var otroligt mysig och kelgo. Vi myste massor och tog gosandet till högre höjder, ha ha.. man blir nästan som nykär när han är så och när han kommer till mig och vill mysa är den ännu mer underbart.
Sen red vi ut själva. Tog "vanliga" vägen. Eddy la till en tvärnit i traven så jag nockades lite smått. Aj! Han tjafsade ganska mycket vid en vattenpöl, men det slutade med att vi gick runt den. Jaja.. så länge vi inte vänder så struntar jag i det.
Det blev racegalopp upp för backen, jag tappade stigbygeln men det gick bra ändå! Satan vad kul vi tycker det är båda två. Wiiieeee!
Senare på kvällen blev Jojje dålig, antagligen kolik. Innan jag åkte kunde han iaf stå och magen började komma igång och han var lite sugen på mat. Jag väntade med Lena tills Alexandra kom. Men eftersom det inte var lika akut som i början, då han bara låg helt utslagen och stönade, så ringde Lena distriktaren och sa att de kunde ta mer akuta fall innan. Men oj, vad rädd jag blev ett tag. Han var riktigt dålig. Hoppas det gick bra sen!

Kommentarer
Postat av: Drängen :D

Hoppas att det känns bättre i ansiktet efter nocken?

Hmm hoppas att Jojje mår bra idag.



Roligt att ni har så kul i hop du o Eddy :D

Det är roligt att läsa din blogg när det händer så många framsteg :D



Massa kramar

2012-04-20 @ 12:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0