Påskridning

På påskafton blev det en kortis i skogen med Mia och Emma. Lite trav inne i skogen, annars skritt. Eftersom vädergudarna inte vet vad de pysslar med så hade det snöat och jag fick hoppa av 2 gånger för att ta bort enorma styltor på killen.

På påskdagen vart det lite dressyr samt ett par hopp. Jag hade lite lektion för Lisa och Playson samtidigt som jag själv red. Jag hade ställt ut 4 koner i en fyrkant på banan. Där började vi med att göra halt vid varje kona. Sen travade vi runt hela ridbanan och vid första konen på varje långsida bröt vi av och skrittade till nästa där vi började trava igen. Sen skrittade vi runt konerna på en liten fyrkant och gjorde snäva hörn, typ förberedelser för bakdelsvändning. Sen travade vi runt på samma lilla fyrkant, jättebra för att hålla koll på tempo och träna halvhalter innan varje kona. Sen övergick vi till att göra volt runt varje kona. Första konan på varje långsida var det sakta av till skritt, sen skritta runt konan och börja trava på spåret igen och trava runt nästa kona.

Jag blev imponerad över Lisa, hon kämpade som tusan och i slutet var Playson genomgången och sökte sig ner riktigt fint! Han är inte lättriden och Lisa fick honom jättefin!

Eddy var kanonduktig och otroligt samarbetsvillig. Vi tog även 4 skutt över ett litet kryss, hade ställt upp med hinderstöd på medellinjen. Han tvekade inte en enda gång och hoppade kanon!

Han är underbart fin:




Kommentarer
Postat av: Fredruck=0)

Vilka fina kort på honom =o) Jag vill följa med snart, man saknar att få följa med, det är roligt att hjälpa dig=0)



Kramar

2012-04-09 @ 12:52:47
Postat av: Cattis

Bra att Lisa får kämpa lite:) Ho måste rida honom med rumpan !! / Cattis

2012-04-10 @ 17:06:08
Postat av: Tessan

Vad fin han är Elin!

Måste komma och hälsa på någon dag

2012-04-10 @ 20:56:17
URL: http://tesskarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0