Pissväder och genomfrusen häst

Fy tusan var det har regnat idag. Stackars Eddy var så frusen så han skakade när jag tog in honom från hagen. Täcket var helt genomsurt. Han fick på sig ett mystäcke och jag torkade hela honom med handdukar. Sen masserade jag ryggen på honom för att få igång lite cirkulation, han var helt stel, stackarn. Han tyckte det var jättemysigt. Sen stod vi och myste hur länge som helst. Han vart genast piggare när han vart varm och jag tror han var mycket nöjd med mitt omhändertagande av honom för jag fick ett par kärleksbett.. hi hi..

Igår red vi ut en sväng med Mia, Emma och Sandra. Vi skulle ha tagit en längre tur vid sandgropen, men när vi kom dit var det massa "idioter" som körde kross, så det var bara att vända. Surt.. Blev lite trav på vägen tillbaka. Vi tog rundan förbi nybygget och i skogen bredvid husen. I uppförsbacken mellan husen tog i en galopp. Hann inte ens fatta förrän Eddy hade expoderat pga att Mia drog iväg och jag fick ropa "bryt av, bryt av" då han rusade som en galning upp för backen och hoppade skarpt åt sidan, inte riktigt under kontroll! Eddy behöver nog bralla av sig lite. Busfisen!

Kommentarer
Postat av: Fredruck=0)

Hehe, måste ha vart skönt för honom o bli lite ompysslad :D



Kramar

2012-04-11 @ 18:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0