Första uteritten!

När jag kom till stallet idag så stod Eddy och åt längst ner i hagen vid stona och Skoban stod borta på åkern. =o)
Han vart riktigt glad när han såg mig, det kändes underbart. Han kom direkt till grinden och när jag kom in till honom ville han mysa.
Eddy hade fått en till reva på rumpan idag, lika långt och djupt som det andra. Han har också trampat en av sömmarna på bakfoten så den har rivit upp hela foten. Efter massa mys, borstning, rengörande av sår och borttagning av den dumma sömmen var det dags för första uteritten med Lovisa och Sandra. Lovisa har också ett varmblod, ett sto och Sandra har en 3-åring som är supersöt och riktigt duktig för åldern, hon har ridit in den själv.
Eddy var sugen på att komma ut, han var inte som han brukar vara. Han stod still när jag satt upp, han gick först från gårn och först ut till vägen. Han skötte sig kanon! Först klättrade vi upp för branta, steniga stigar. Sen red vi runt en av sjöarna som finns uppe i skogen. Eddy var så duktig. Han gick först även i skogen och kunde inte ha skött sig bättre! Även hemväg gick han först utan problem. Lite småsaker som var läskigt men inga skutt eller hopp åt sidan. Han hade bråttom hem vilket jag tar som ett bra tecken eftersom det bara varit hem sedan igår.
Det känns otroligt bra och jag tror vi kommer att trivas jättebra här. Eddy älskar sin stora box och när han kom ut i hagen igen så rullade han sig.
 
Nu jävlar har åskan satt fart! Regnet öser ner.. Nu tänker man verkligen på stackars hästarna som är ute. Det ska bli skönt att de får komma in på nätterna from i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0