Uteritt på egen hand!

Varje dag när jag kommer och ska hämta Eddy så kommer han till mig i hagen och är jätteglad att se mig. Det är något som verkligen gör mig lycklig. Ett par nya småsår hade det blivit på rumpan, hoppas han förstår snart att han INTE ska klia sig på trädet eller vad det nu är han gör. Såren såg bättre ut idag, inget gult kladd som igår. Skönt!
 
Igår skrittade vi ut med Skoban och Midsommer. Eddy var pigg som tusan och skrittade på i världens fart, han ville vara först hela tiden. Eftersom Skoban bara får skritta pga en sträckning som läker travade vi lite på banan efter. Eddy var ganska stressad/pigg så det gick inge vidare att trava, frambenen flög både hit och dit.
 
Idag red jag och Eddy ut själva!! Planen var att rida runt sjön eftersom Eddy verkligen behövde en riktig runda med mycket galopp. Det har märkts att de står inne på nätterna nu då han har väldigt mycket mer energi!
När vi var påklädda och uppsuttna var det dags att lämna stallplanen. Jag försökte göra allt jag kunde för att inte vara orolig för att inte komma därifrån och att vi skulle hamna på ruta 1 som vi jobbat så mycket på. Vi kom 4 meter, sen var det stopp. SHIT!! Tänkte jag men sa till honom att gå, och det gjorde han...i 3 meter och sen var det stopp igen.. Han gjorde så några gånger men sen var det inga problem. Om jag bara låter Eddy stanna upp och titta lite så går han sen! Närmare kyrkan var det lite otäckt men han gjorde ingenting. Det blev en otroligt underbar ridtur och Eddy skötte sig exemplariskt. Tror faktiskt att det var den bästa ridturen vi haft någonsin. Vi bråkade inte en enda gång på hela turen. Det är verkligen helt underbart!
 
Jag tror att Eddy trivs jättebra, han är glad och lycklig, sköter sig bättre än tidigare när vi rider ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0