Vaccination och tandkontroll

Efter mycket om och men så fick jag ut veterinären till Eddy för att vaccinera mot stelkramp och influensa. Eftersom jag gärna ville se hur det stod till i munnen så vart det en tandkontroll när de endå var ute hos oss. Eddy tänkte minsann inte öppna munnen för en okänd människa (påminner om Lisabeth i Madicken...). Det fick bli en spruta lugnande! Eddy var lite nervös men tydde sig till mig och det gick bra. Efter några minuter började Eddy bli väldigt trött och då gick det mycket bra att kolla munnen. Det såg jättebra ut. Inga hakar, vargtänder eller sår! Skönt! Allt var klart på ca 20 minuter.
 
En drogad Eddy:
Eddy var lite orolig och ville ha sin matte nära så jag satt/stod och höll huvudet och klappade på honom en bra stund. Trots drogerna kunde Eddy inte låta bli att försöka äta.. Han stoppade hela munnen full med halm som matte fick plocka bort.
Efter en knapp timma började han piggna på sig så han fick lite att äta men fick stå inne en stund så matte passade på att åka och köpa lite betfor och lite annat smått och gott som sötnosen behöver.
Senare på eftermiddagen fick Eddy komma ut i hagen igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0