Mer snö = bättre underlag

Trodde inte jag skulle säga "Bra med mer snö", men eftersom det får underlaget att bli betydligt mycket bättre så hoppas jag nästan på mer snö. All tjock is är gömd under snön och det går att rida i stor sett överallt nu. Jag sätter självklart på 4 brodd i varje fot för att vara på den säkra sidan.
Måste verkligen bli bättre på att uppdatera bloggen, för det är inte lätt att komma ihåg vad man gjort.

Veckan började med lite tömkörning i måndags. Jag är som sagt, inte så duktig men det går bättre och bättre. Det blev lite skritt och trav och sen skritt mellan koner. Gick helt ok i traven, men jag får inte till formen i skritten när jag tömmar.

Tisdagen blev det longering. Byggde upp 3 bommar på volten som jag sen höjde upp så de låg på sockerbitar. Eddy var verkligen superduktig idag, han gjorde verkligen allt rätt, som om han inte hade gjort annat i hela sitt liv. Hade chambongen på som jag släppte lite på när han gick över bommarna. Han var riktigt fin i traven.

Onsdagen red jag barbacka och gjorde väldigt mycket skrittövningar. Öppna, sluta, sk.vikning, bakdelsvändning. Han gick kanon! Riktigt, riktigt fin. Börjar få till skritten nu!! GLAD!!!!

På torsdagen blev det lite tömkörning igen. Idag gick det mycket mycket bättre, både för mig och honom! =o) Fick till en bra ryggning också! Duktig kille! Försökte mig på lite skänkelvikning också och några steg blev riktigt bra. Måste träna mer på det!


På fredagen var jag tvungen att åka till Oxlösund så jag hann bara med att mysa och borsta på honom!

Lördagen hade underbart väder med sig och perfekt för en promenad i kylan på ca 30 min. Han är så duktig nu när vi är ute och går! MYS!!

Idag var det äntligen dags för en uteritt med Sandra och Ida! Underbart! Ida och Eddy tycker väldigt mycket om varandra så det går så bra att rida med dom. Sandra har lite svårt att få stopp på Ida så jag fick gå före när vi skulle trava i skogen. Det gick jättebra! Tog en kort galopp upp för en liten backe också! Det tyckte Eddy var underbart. Även om det var ganska lågt tempo på traven så fattade han en perfekt galopp! Som vanligt vänster.. men ändå! Höger ska vi ta tag i direkt i vår!

Såg War horse idag, fick toksaknad av Eddy och vill åka ut till honom nuuuu.... Min lilla söta kille!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0