Storshopping!!

På måndagen ledde spåren till Ullared och Gekås! Oj oj oj, så dyrt det vart. Hoppas verkligen att Eddy förstår och vet hur älskad han är då matte kom hem med:
- 2 nya dressyrschabrak med matchande benlidor
- Hönät för att stimulera lite inne i boxen
- e-vitamin för att stimulera muskeltillväxt och förbättra återhämtning (nu är det träning på väg =)
- Glansspray
- Flugspray
- Lila dressyrspö (mitt gamla gick förlorat i skogen vid vår upptäcksfärd)
- Hovtjära och pensel
- Aloe vera gel
- Sadelöverdrag
- Putsgrejer (sprayflaska!! Snabbt och enkelt, måste prova idag)
- Stångbett (hörsägen att ridtravare trivs med stång efter avslutat travkarriär! Upp till bevis)
- Shampo med aloe vera
- Liniment
- koner
- svart grimma (med glitter och ludd) och svart grimskaft
- Måttband, måste ju kunna se om killen är i rätt form =o)
- Boxskylt, finast i stallet

Matte fick:
- Ny ridhjälm
- Nya shaps

Ut till stallet på tisdagen för att plocka in allt och prova! Guuud, så roligt. Jag var som ett barn på julafton!
Tyvärr var bettet alldeles för stort =o(
Men jag vet nu att Eddy väger ca 535 kg. Jag har lärt mig att räkna ut en exakt foderstat och jag vart väldigt glad när jag upptäckte att han faktiskt fick ordentligt med mat, lite för lite proteiner men annars helt ok! När vi är mer igång med träningen så ska jag öka på pelletsen. Nu får han även e-vitamin varje dag!
Denna underbart soliga dag vart en liten tur i skogen med Mia och Geifa. En lugn tur!

Eddys hovar ser bättre och bättre ut för varje gång, de torkar upp kanon nu. Tog på lite tjära igår men nu ska jag låta de vara.

Nu har Eddy stallets mysigaste boxvägg:


Han pryder ju självklart även väggen i hallen (min fina present från maria):

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj, vad mycket du köpte! Men det är ju alltid roligt med nya saker ;)

2012-02-29 @ 11:24:12
URL: http://humsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0