Upptäcksfärd

Underbara sol =o)
Dags för upptäcksfärd. Hade sett en väg som går i skogen och jag hade förhoppningar att vi skulle kunna komma runt i skogen och sen ut på åkern och runt hela alltihopa. Eddy började naturligtvis att tjafsa redan i backen så det blev att hoppa av och leda upp honom. Sen hoppade jag upp igen och då gick det bättre.
Han skötte sig kanon en bra bit. Även över is och "träsk" som vi var tvugna att komma över för att komma in i skogen. Han verkligen ÄLSKAR att vara i skogen. Undrar om det finns orientering på häst? Då skulle det vara något för oss!
Det vart klättra upp och ner och över stock och sten, till slut kom vi till en backe som ledde oss upp på berget som är precis bakom sommarhagen. Där vart det tvärnit igen så jag fick hoppa av och leda honom igen. Jag tror faktiskt att det var för att vi var vääääldigt högt upp och han tittade ner i sommarhagarna. Han är nog höjdrädd =o)
Det var ingen smart väg vi tog, eller rättare sagt, det var ingen väg alls. Vi fick klättra i väldigt brant nerförsbacke (tur att jag gick). Det gick bra för Eddy men han har så väldans bråttom hela tiden, han bara stressar på. Efter mycket om och men kom vi ut på åkern. Tyvärr hade vi förlorat mitt älskade dressyrspö inne i slyn =o(.. Skit..
Ute på åkern kunde jag hoppa upp igen och rida hela vägen hem. Då gick det bra! Eddy var otroligt nöjd när vi kom hem. Han såg verkligen supernöjd och glad ut. Genomsvettig både han och jag. Jag tänkte att det kanske inte vart så lyckad ridtur men när jag ser på honom hur lycklig han är, då har det varit världens underbaraste tur! Han verkar ha hur mycket energi i kroppen som helst. Han älskar att jobba med kroppen och röra på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0