Året fortsätter med framsteg

Igår var jag helt ensam i stallet. Det är otroligt skönt ibland. Då kan jag pyssla och prata med Eddy utan att någon stör. Vi kan träna lite på att ha öppen boxdörr utan att han går ut, att stå lös i gången mm. Det är mycket mysigt. Jag har ju varit orolig för att vara själv eftersom vi inte kommer från stallplan själva men skam den som ger sig!! Jag ville rida idag!! Det var snorhalt och is överallt så jag tänkte att hagen kanske funkar att jobba lite i skritt, det behövs också ibland. Han var lite varm på hö bak (kronranden) men jag tänkte att det är nog bra att röra lite på sig, får se om det gått över tills idag.
På med alla grejer och sen ut i mörkret.
Han vill fortfarande inte riktigt stå still när jag sitter upp så det är svårt att sitta upp på ett bra och försiktigt sätt.
Sen skrittade vi mot hagen, Eddy var lite skeptisk men gick med på att gå dit. Så duktig! Skrittade runt lite på volter och 8:or. Han var duktig! Gick till banan för att se om det gick att rida där, men det var knögglig skridskobana. Gick tillbaka till hagen, men då vart han lite dum och backade. En liten smisk på rumpan fick honom att gå igen!
Jag är otroligt nöjd! Ett stort framsteg! Hoppas det fortsätter i den här takten.

Eddy måste vara den mest bortskämda killen! "Råkade" beställa ännu mer saker från Börjes som jag fick hem igår. Hade beställt en bok som heter "spänst och harmoni i ryttarens sits". Behöver få ordning och balans i sitsen om jag ska kunna hjälpa Eddy. Sen 2 dressyrshabrak, ett vitt och ett svart med matchande benlindor. Det vita ska jag brodera in Eddy och Elin på. Eddys namn blev klart igår, ikväll blir det mitt. Det ska vara vårt tävlingsshabrak! Kommer säkerligen bordera in Eddy på det svarta också... Det blev vädligt fint faktiskt.
Äntligen har jag också en egen aloe vera gel så jag slipper stjäla från Mia. Blev lite sårgrejer också, självhäftande benlidor och idomin. Och sen en såndär ullgrej till pullartränset. Just det! Det nästan bästa av allt! Torrschampo! Som man sprayar på, gnuggar och torkar bort. Så slipper man blöta ner honom nu när det är kallt! Hoppas det är bra och funkar! Lite för mycket grejer med tanke på täcket som han fick häromdagen. Visst att det var ett kanonbra täcke men lite mycket saker på en och samma månad. Det har ju faktiskt varit jul också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0