Backträning i hagen

Idag hade vi bestämt att rida med Lisa och Bonkan. Is på varenda jävl* väg så vi bestämde oss för att rida i valackarnas sommarhage. Det var hårdare underlag än vad jag hade trott så det blev bara skritt. Vi fick gå med hästarna ner till hagen pga svallisen och sen hoppa upp inne i hagen. Gissa om jag blev förvånad när Eddy (nästan) stod still... Duktig kille! Sen blev det skritt upp och ner för backarna. Det var nog lite jobbigt för Eddy pustade lite. På vägen tillbaka gick vi hela hagen och på det sättet slapp vi vägen och tog buskarna istället! Hi hi.. Gick kanon. Inne i hagen är det en liten bäck som var så otäck så Eddy var tvungen att hoppa över.. ha ha..

Idag hade han inga spår av gallor på bak!! Helt otroligt! Jag skulle visa Cattis hur han såg ut och hon frågade vilket ben det var och jag sa "det märker du". Hon kände massor på både vänster och höger och sa sen att det inte var ett skit! Och det var det ju inte!

Tänkte på att han är otroligt duktig min kille. Han har börjat lyssna på rösten när jag säger bra och när han gör nåt han inte får. Han går där jag säger att han ska gå (tex om det är halt osv). Jag har lärt honom att stå stilla och vara lös i gången när jag mockar och gör iordning, han kan vara i boxen med öppen dörr när jag inte är där utan att gå ut. Han är verkligen otroligt duktig!!! Bästa hästen som finns! Tror inte jag kunnat hitta en bättre häst som passar mig så bra som han gör! Han är såååå fin!
Duktika killen kan stå lös!!!

Men ibland blir han lite nyfiken!!!

Kommentarer
Postat av: Fredruck :D

Han är så fin o söt :D Jag tycker du är jätteduktig gumman =o) Ni verkar göra framsteg varje dag numera och det är ju jättebra =0)



Kramar



2012-01-08 @ 22:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0