Ingen ordning på´t...

 Nu var det länge sedan jag uppdaterade bloggen. Det har varit lite smått körigt på sista tiden.

Förra måndagen fick Eddy nya skor, något som jag tror att han tyckte var skönt. Det hade gått 9 veckor sedan förra skoningen pga sjuk hovis.

Nu vart det även snösulor och 4 broddhål! SKÖNT!!!

Tisdagen blev ingen ridning pga total halka precis överallt. Det var knappt att vi kunde gå in från hagen. Blev massa mys och lite halvångest eftersom jag åkte till München sen i 2 dagar. Cattis var snäll och tog hand om honom onsdag och torsdag!

I fredags var jag tillbaka igen och förutom en stooor portion mys och gos blev det en promenad i hagen. På lördagen hade det snöat och underlaget hade blivit lite bättre. Vi tog hagen idag också men longerade även lite i trav längst upp i hagen där underlaget är kanon.

Nu går det inte att gå ner för någon av backarna pga all is. Eddy var väldigt pigg och jag tror att han längtar efter att jobba lite.

På söndagen satt jag äntligen i sadeln igen. Mia sa att underlaget på banan var kanon så vi gick dit. Tyckte att det var alldeles för halt så jag tog med honom till hagen istället. Där skrittade vi upp och ner för backarna, upp och runt i dungen och ner igen och sen trav upp för backen. En ganska bra runda. Eddy blev piggare och piggare och de 2 sista rundorna tog han galopp upp för backen. Sista gången tog han världens sats upp! Han var såå glad! Tror han har saknat detta! Han behöver få springa av sig och länga lite på stegen. Finns inga ord för hur mycket jag längtar efter att få igång träningen och kunna galoppera på gärdena i vår!

 

Måndagen tog ner mig ganska mycket. Första jag såg när jag kom in till Eddy var ett stort bett på halsen. Inte fint alls. Blev tvättat och insmörjt med aloe vera gel. Eddy är riktigt duktig när man gör sånt, han tycker nog om när man pysslar om honom och tar hand om honom.

När såret var omskött och jag började borsta såg jag direkt en liten knöl (ca 3 cm) på skenbenet, vänster fram. Han var även väldigt varm. Han ömmar inget och verkar inte vara påverkad på något sätt. Men självklart, ingen ridning.

Det blev en promenad fram och tillbaka till vägen och lite in i skogen. Han var pigg och framåt och markerade ingenting i skritten.

Smörjde och masserade med liniment.

Antagligen, med tanke på bettet på halsen, har han bråkat med någon och fått sig en spark.

Hoppas att svullnaden och värmen gått ner tills i morgon. Ingen ridning då heller man kanske lite longering!

Alltid är det något… VART ÄR VÅREN??

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Fredruk =o)

Skönt att det har blivit bättre med såret och benet =0) Våren är nog snart på väg ska du se =o)



Kramar

2012-01-24 @ 23:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0