Jobba lösgörande och rygg

På sista tiden har jag lagt energi på att jobba mycket lösgörande och ryggmuskler. Eftersom det inte gått att rida så mycket och träna på det sättet har jag jobbat mycket från backen. Mycken longering, både lös och med chambonen. Det har gått rikigt bra! Jag har även gått promenader och klättrat med honom denna vecka.
Förra veckan började med att han var varm på vänster fram från en spark så den dagen blev det en promenad. På tisdagen var knölen i stort sett borta men då var han varm på höger fram istället, på ungefär samma ställe som vänstern. Jag tror att han blir lite överbelastad av allt knöggligt underlag, antar att han inte är van vid detta. Jag har sedan dess linimentat och lindat båda fram och sedan dess har han inte varit varm. På tisdagen fick jag låna Cattis BOT och de hade jag när jag longerade lite i båda varv. Han lyssnade bra tyckte jag men markerade lite på ena fram. Vet inte om det var underlaget eller något annat. Blev inte så länge dock.
På onsdagen blev det en promenad i hagen.
Torsdagen blev det longering med chambon. Det gick så förbannat bra! Han bar upp sig själv stundtals och var otroligt fin. Riktigt riktigt snygg. Ingen markering på något ben!
Fredagen blev lung. Matte mådde inte riktigt bra så hon gick hem tidigt från jobbet. Maria var och hälsade på i stallet och tittade på alla hästar. Hon har inte varit ute på länge (dåligt!!!) och har inte sett alla hästar på nära håll. Jag hade tänkt att visa allt som jag och Eddy tränat på men han hade inte lust med ett skit. Han såg väldigt uttråkad ut... Jag som varit så nöjd över honom och skrytit... Rackarns häst.
Lördagen blev promenad i skogen. Vi klättrade upp och ner för en backe i skogen och sen runt mellan träden. Jag blev helt slut...inte Eddy... Men jag tror han vart nöjd ändå.
Söndagen blev uteritt med Geifa och HB. Oj oj oj, vad roligt tyckte Eddy. Vi gick med dom där det var som mest halt och sen hoppade vi upp. Gick att trava lite på vägen, sen in i skogen. Där skulle vi trava men Geifa stack iväg och Eddy fick bråttom att komma efter, blev lite busig men jag lät honom gå som han ville och sträcka ut ordentligt. Det tyckte han var underbart. Sen tog vi galopp i backen som jag gått med honom i lördags. Det blev samma där, han tog i som satan och full galopp uppför. Denna kille kan bli riktigt brebent både fram och bak när han tar i! Ha ha.. Han var otroligt nöjd och glad över denna tur! Bra vecka!

Kommentarer
Postat av: syster

Har ju inte blivit inbjuden till stallet på länge :-D hi hijo, han var ju duktig...hi hi när han hade lust ;-)

2012-01-30 @ 22:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0