Longera "hingst" med chambon

Igår var det dags att prova nya chambonen på Eddy! Var nere och kollade underlaget på banan. Helt ok, men lite hård för ridning tyckte jag, därför perfekt att longera.
Fick lite hjälp av Cattis att passa in Chambonen eftersom jag inte har använt den förut.
Ner på banan och började i skritt. Det gick bra, han var lugn och accepterade chambonen. Såg att Cattis och Playson var på väg ner, när de precis gick förbi oss stannade Eddy och lyfte svansen rakt upp!!?!?!?!?!?! Hmm.... Sen var det ingen idé att försöka få Eddy att göra som jag sa! Han tittade på Playson hela tiden med svansen rätt upp och spände upp sig och "struttade" runt och både lät och såg ut som en k*t hingst! Eddy har precis kommit ur garderoben och jag vet du varför han trivs så bra i sitt rosa täcke... Har aldrig sett denna häst göra såhär förut.
Tanken med Chambonen blev lite förstörd eftersom han sket fullständigt i både den och mig och bara hade ögon på Playson medans han struttade runt, runt, runt i trav och hade ingen avsikt att lyssna på mig som försökte på honom att sakta av..
Aja, får prova igen nästa, och kanske är bra att inte hans kärlek är med då! =o)

Kommentarer
Postat av: Fredruck :D

Hehe! Nu vet du det också :D



Kramar

2012-01-05 @ 12:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0